Antecknat i almanackan våren / sommaren - 1974

Som vanligt så har jag sparade saker som ligger - nästan överallt - en sådan sparad sak, är en almanacka från året 1974. Med de allra värsta kråkfötter har jag antecknat de saker som betydde  mest för mig i den fasen av mitt liv: Spelningar!!


Allt som allt så handlade det mesta om de spelningar som gjordes.
Även om jag den 22 mars också klottrat dit att jag skulle klippa mig.

Samtidigt som dansmusiken tog en stor del, så fanns också plats för

Blåsorkestern och Piteå Havsband.

Den 16 maj står antecknat om en konsert i Christinasalen. Vi hade som

vanligt en vårkonsert som brukligt varje år.

Torsdagen den 13 juni står "övning med uniform". Det började så smått

dra ihop sig inför den Tysklandsresa som skulle gå av stapeln under julimånad.


Juli 1974 hade vi semester i Rolf Åhmans orkester. I Långträsk hälsade

Cool Candys på onsdagen den 3 juli. Naturligtvis var jag där. Sedan bar

det iväg till Tyskland. Vi kom hem fredagen den 19 juli, samma dag/kväll

skulle jag spela i Norsjö med Rolf Åhmans. Lördag spelade vi i Långträsk.

I Trelleborg ringde jag hem till morsan och beställde palt. "14.50 kommer hem"

har jag också gjort en anteckning om. Det hade varit väldigt dåligt med sömnen

på hemvägen. Jag minns att jag var väldigt trött efter helgens spelningar.

Tur att man var ung...

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0