I värmens tecken...

Ytterligare en riktigt sommarvarm dag. Med temperaturer som nästintill når (och slår) våra utländska turistorter ute på kontinenten. Båda barnbarnen har varit här idag. Trots värmen så ignorerade Max den balja med vatten som jag gjorde iordning åt honom. Norah däremot satte sig i badbaljan med sina leksaker direkt hon kom. Men när vattenslangen kom fram, och jag vattnade blommorna, då spratt det till i Max. Han sprang under de kalla vattenstrålarna gång på gång, varje gång lika hjärtinnerligt go och glad. Även Norah fann det jätteroligt att få sig en dusch när farfar stod och vattnade.

Efter duschandet och badandet, bjöds det på glass under solparasollen. De båda barnbarnen gick in i köket tillsammans, under stor tystnad. Efter en stund kom de två ut med varsitt kex i handen. Och inte bara kexen, utan hela kexförpackningen. I morse vaknade jag upp i tron att det var söndag. Men ack så fel jag hade. Jag gick så att säga händelserna i förväg litegrann. Lördag skall det vara, inget annat!

Ha en fortsatt trevlig afton!
/Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0