Jan-Olof musiker & samlare

Förra veckan så träffades vi över en kopp kaffe, jag och Jan-Olof Höglund. Vi hade då inte mötts på rätt så många år, trots att vi båda bor i "bygden". Det blev en trevlig pratstund, som jag tidigare nämnt, och samtalet kom att handla om musik och samlande. Jan-Olof samlar på de mesta, bilar, mopeder, instrument ja, allt som verkar vara av intresse. Det har vi båda gemensamt. I förra inlägget där jag berättade om detta fanns tyvärr ingen bild, men den kommer här:


Janne och jag spelade tillsammans i både John-Harrys och Rolf Åhmans.
Strax efter att jag slutat i Lasses orkester 1973, började Janne där.
Jan-Olof har liksom jag ett stort intresse av gamla saker. Min första moppe 
köpte jag av Janne. Det var en Puch cross årsmodell 1967. Tyvärr har
jag den inte längre kvar i min ägo.
----------------------------------------------------------
Foto: ROGER LINDQVIST.


Kommentarer
Postat av: Janne

hej Roger...kul att läsa om allt möjligt du skriver o lägger ut bilder...och vad hittade jag (janne)men att du har köpt din första moppe av mig o då kan man fråga sig...vem har inte det??..alla har nog köpt sitt första instrument, moppe,mc mm av mig...konstigt??? ex.Micke Sjöberg köpte sin första orgel av mig och det har ju´ gått bra för honom..



ha det bra och tack för att du håller oss vid liv/Janne



2011-09-09 @ 15:07:12
URL: http://samlingar.de
Postat av: Roger

Tjenare, Janne! Joo, min första moppe är du "skuld" till. En helröd Puch Cross -67. Synd att den inte finns kvar... Köpte den medan vi var med i John Harrys, 1973.



//Roger.



2011-09-09 @ 17:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0