Norah & Max får samtal från Glassgubben...


En tidig varm sommarmorgon bestämde sig Norah och Max att tillsamm-
ans med farfar gå en runda i skogen. Som tur var så hade farfar kam-
eran med.


Plötsligt hörs en ilsken telefonsignal. Max skyndar sig att svara.
   - Det är glassgubben, Norah. Han vill prata med dig...


   - Ja, hallå! Det är Norah Maria Lindqvist som talar! Är det glass-
gubben? Max sträcker sig fram, han vill för allt smör i Småland inte
missa något.


   - Joo, vi står här i storskogen, jag Max och farfar. Ska vi komma nu?


   - Glassgubben vill att vi kommer på stört! Det är väl bäst att jag
drar ditt vagn, Max, farfar verkar ha händerna fulla med sin kamera.
Håll fast dig, för nu kommer det att gå undan.


Så småningom satt de där i gröngräset, kusinerna Max och Norah.
   - Mmmm, det smakar gott, Norah. Bussiga du som ger mig glass,
säger Max medan Norah ger honom ytterligare en smakbit.


   - Tänk så snäll glassgubben var som bjöd mej och Max på det här.
Vet du va, farfar? Det smakar mumsfilibabba!


Och medan barnbarnen kisar förnöjdsamma mot den varma sommar-
solen med glass ända upp till näsan, sitter farfar och njuter av en kopp
nykokt Gevalia. "Putell på er grevar och baroner, det går lika bra med
korv och makaroner". Med detta vill jag säga att man behöver inte vara
snuskigt förmögen med 327 ansiktsoperationer, lyxvilla i Miami och våning
på spanska solkusten. Ånej, det går lika bra i vår egen lilla grillhörna
hemma i Hortlax.
-------------------------------------------------------------
Sommar- och glassfotograf: Roger Lindqvist.

Kommentarer
Postat av: Jennie och Norah

Oj så fina bilder!

Jag kanske lånar några till min blogg,om mästerfotografen tillåter?

2011-07-13 @ 20:04:06
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Roger Lindqvist

Hej Jennie!

Det är klart att du får låna bilderna på de tjusiga paret Norah och Max.

2011-07-13 @ 20:22:59
URL: http://rogerlindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0