Sonja Stjernquist jubilerar - 1981


Sonja får första kramen av Sveriges mesta tonåring Lasse Lönndahl.

 
 
-
Inte i min vildaste fantasi hade jag kunnat dtömma om denna makalösa uppvaktning, utbrast Sonja Stjernquist när hon häromdagen fyllde 50. Är jag verkligen så här populär?
   - Om, sa hennes ständige önskemotspelare Lasse Lönndahl som åkt till skånska Hästveda för att fira jubilaren.

Men den gode Lasse var inte ensam gratulant. När väl vårsolen stod som högst var hennes lantgård, Norregård, fylld till bristningsgränden av vänner som kom för att hylla en av våra mest folkkära artister.
   - Egentligen fyllde jag inte 50, utan bara 25 för andra gången, förklarade en överlycklig Sonja som tog emot gästerna i sockendräkt. Visst låter det mycket med 50 år. Men själv känner jag det som om livet nyss börjat...
---------------------------------------------------------

HÄNT I VECKAN ¤ Den 8 april 1981.

 

PS. SONJA STJERNQUIST föddes 1931 och dog 2002.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0