Thomas Di Leva - Piteå Dansar och Ler - 1998


Thomas Di Leva på Pulscenen Lördag 22.00



Kärleksprofeten Thomas Di Leva återvänder till Piteå. Den här gången kommer han solo för att sjunga till eget ackompanjemang på gitarr.
   - Det blir en intim tillställning med rätt mycket snack, berättar Anders Larsson på United Stage.

Thomas Di Levas spelning på Piteå Dansar och Ler, förra året, blev mycket uppskattad. Publiken hoppade och sjöng med i hans låtar för att sedan andäktigt lyssna på Di Levas kärlekspredikan. I år kommer Thomas Di Leva tillbaka till Piteå. Men den här gången utan band. Med sig har han bara gitarren.

Nya låtar
Det är en mycket sparsam soloturné. Förutom Piteå så uppträder Thomas bara på Västerviksfestivalen och i Bollnäs denna sommar. Under vintern har Thomas Di Leva skrivit en del nytt material. Kanske vi får höra en del av detta på Piteå Dansar och Ler. Intressant, för Di Levas låttexter liknar ingen annans. På universiteten har man till och med skrivit avhandlingar om hans lyrik.

Spott och spe
  
- Men när jag är ute och spelar vill folk fortfarande höra "Vem ska jag tro på", "Själens krigare" och "Vi har bara varandra". Det är kul, tycker Di Leva som trots en del spott och spe bevarat sin stil och karaktär.
   - Min karriär och mitt liv har varit fyllt av hugg och slag. Men jag vill inget ont. Jag vill bara gott. För i mötet med människor vet vi ändå att allting är möjligt. Jag vill påminna om att du ska följa ditt hjärtas dröm och ta hand om din vision. Våga följa hjärtat även om det stormar. En dag kommer solen att skina på din dröm.
   - Jag har för länge sedan passerat gränsen för om jag ska skratta eller gråta. Jag valde skrattet, även om jag också gråter ibland för att allt är så vackert, förklarar Di Leva vars kärlekspredikan lär fortsätta på Piteå Dansar och Ler.
-------------------------------------------------------------
Annonstidning för PITEÅ DANSAR och LER - 22-26 JULI 1998.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0