Gospelgroup - Piteå

Piteå har kommit att kallas musikens stad. Bl. a. för musikhögskolan som finns placerad i stan. Vår kommunala musikskola har också synts en hel del under årens lopp, på gator och torg. Piteå har också placerat sig på kartan inom den andliga musiken. Troendegruppen under ledning av Stig Sandlund har förekommit i många uppmärksammade sammanhang. Under 1960/70-talet bildades Gospelgroup. Man gjorde några inspelningar, bl. a. en EP på norska skivmärket Eton. En LP gjordes också, där den kände producenten Lennart Sjöholm fanns med.


Gospelgroup - eller Gospeloktetten som man hette på denna EP,
inspelad omkring 1970 i Norge. Av de åtta medlemmarna kan jag
namnge sex av dem: Robert Brännström, Per-Åke Ershag, Sten
Pettersson, Ulf Lundmark, Ture Lundberg och Lars-Åke Aldrin.
-------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: Ing-Marie

Hej! Ett tillägg till bilden på de två namn du inte har, den fjärde tror jag heter Holmberg förnamnet lite osäker men tror det är Leif(son till HH dörren, Holger Holmberg) kusin med Sten Pettersson och Ulf Lundmark, och den andre är Dan Eriksson från Bergsviken. Du har en trevlig blogg och med härliga bilder och inlägg som jag känner igen, en del i alla fall. Tandläkare Bergman från Hortlax är ju klockren. Fortsätt och lägg in bilder och kommentarer. Jag läser en del och ler för mig själv. Hejdå från en utflyttad Bersiksbo som numera bor i grannlänet Västerbotten, närmare bestämt i Kåge.

2011-06-25 @ 12:11:19
Postat av: Roger

Hej Ing-Marie!

Bra att du satte namn på de okända "gubbarna". Tack så mycket!

Mvh Roger.

2011-06-29 @ 23:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0