Matte med farsans skivsamling

Nästan varje gång man gjorde ett besök hos Henning och Gerd, hördes musik från vardagsrummet. På bokhyllan stod Hennings stereoanläggning. På golvet fanns hans skivsamling, bestående av allt från Wanda Jackson, Johnny Cash, Peter Holm, Flamingokvintetten och favoriterna, Cool Candys. Ibland satt både han och jag för att kolla in alla de stereoeffekter som vi tyckte lät så läckert. I de gröna hörlurarna och högtalarna lyssnade vi genom den tidens populäraste artister och låtar. När Mathias kom, så blev det lite mer oordning i skivfacket.


Mathias gör en noggrann koll på sin fars skivsamling.
   - Få se nu, Cool Candys Go´bitar 4, Flamingokvintetten, Jigs,
Vicki Carr och Streaplers...!
Matte skapade som synes en aning huller-om-buller i Hennings skiv-
samling. Foto från 1975.
-------------------------------------------------------------------


Kommentarer
Postat av: Björn Jakobsson

Jag får VÄLDIGT mycket sympati för unge Mathias när jag ser fotot, då det lika gärna kunde ha varit ett foto av mig. Jag har ett NÄSTAN likadant foto där jag som knappt-ett-åring dragit ut morsans LP-skivor på golvet, bl a Elvis Presley "Forever" och Elton Johns "Don't shoot me" har jag kunnat konstatera. Jag brukar använda det fotot som avatar i skivsamlarforum där jag är med (för att markera hur det hela började). Även det fotot var taget 1975 ...

2011-06-24 @ 14:49:00
URL: http://beji.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0