Bilutflykt sommaren 1968


Ytterligare ett foto som minner om sommaren 1968. T v. står min
fars Volkswagen, t.h. Hennings Opel Kadett av årsmodell 1966. Vi åkte
ofta ut i naturen med en matsäck. Innan vi skulle åka så genomgicks
alltid samma ritualer av min pappa. Det skulle kollas olja, eventuellt
också en tur till Esso-stationen i Hortlax för att fylla på lite bensin. Väl
hemma igen skulle dynor, luftmadrass (om vi skulle stanna vid nån sjö),
också med. Kuddar, camingbord med tillhörande fyra stycken stolar. 
Som kronan på verket placerades matsäckskorgen med mackor, kaffe,
mammas nybakade bullar längst bak i folkan. Inte heller att förglömma:
en extra dosa snus, utifall att...Sen så bar det iväg mot okända mål.
Jag minns att jag alltid tyckte om det här utflykterna. Det var ett spänn-
ande äventyr varje gång. Man visste ju aldrig vart man skulle hamna.
----------------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0