"I sandlådan med polaren Per..."

Barndomens 1960-tal, rörde sig i mångt och mycket om lek och kompisar. De få problem som eventuellt kunde finns på min himmel var mikroskopiska. Här har jag hittat en bild på mig och bästa kompisen Per, som bodde bara ett ynka stenkast bort. I Pers familj hade man en hund. En jättefin collie, som lystrade till namnet; Tim. Sandlådan var världens centrum, där körde vi våra leksaksbilar på de sandvägar som vi byggt med hink och spade. Jösses, vilka minnen...


Sandlådan var världens centrum. Åtminstone tyckte vi det när vi
satt soliga sommardagar med våra leksaksbilar. En gång, under lekens
gång, kröp en skalbagge in i mitt ena öra. Och när den kröp därinne -
kändes det som om hela den svenska armén marscherade med takt-
fasta stöveltramp lång in i mitt stackars öra.
I bakgrunden står mammas "tvättmaskin" i vilken hon tvättade mattor
och dylikt om somrarna.
.........................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0