Internationella kvinnodagen

- Vet du vad det är för dag i dag, sa min hustru när vi var på väg mot Öjebyn vid lunchtid.
- Fettisdag så klart! sa jag och trodde att det var detta som hon åsyftade.
- Okej, fettisdag i all ära, men vad jag menar är den internationella kvinnodagen.

Så bra då fick vi detta utrett också. INTERNATIONELLA KVINNODAGEN! Trots det så har hustrun tillagat kött och potatisgratäng. Internationella kvinnodagen är hur bra som helst. MEN - när kommer den internationella mansdagen? Idag lär alla damer få åka buss helt gratis. Jättebra! Själv så har jag aldrig någonsin provat på detta, trots att jag också åkt kollektivt ganska mycket. Är nu detta resonemang kommet ur en tjock och skrävlig mansgris? Nja, det tror jag inte. Nåja, eftersom det är den här dagen så skall jag nu genast gå ut för att hämta posten, så att min hustru slipper.

PS. Till fettisdagens/kvinnodagens ära så har jag bjudit min hustru på Hanséns café idag.
Mvh Mansgrisen? Roger.


Kommentarer
Postat av: Björn Jakobsson

Det är internationella mansdagar resten av året brukar vara svaret man får på din (ändock befogade) fråga. Nå, jag brukar uppvakta min kära hälft med åtminstone en trevlig blombukett sådana här dagar - för nog får hon stå ut med mycket ändå när hon lever ihop med en skivsamlarnörd som undertecknad :D

2011-03-08 @ 22:47:11
URL: http://beji.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0