Lasse Eriksson har avlidit

Komikern och författaren Lasse Eriksson avled plötsligt i går. Det var under föreställningen av "4 lyckliga män 2" på Reginateatern i Uppsala som det tragiska dödsfallet hände. En av de medverkande, Jacke Sjödin, berättar att Lasse plötsligt försvann in bakom kulisserna och ramlade ihop. Sjukvårdskunniga i publiken gav honom hjärtmassage, men tyvärr gick inte livet att rädda. Lasse Eriksson spelade f.n.v. för utsålda hus på teatern i Uppsala. I hans agenda fanns även en inplanerad resa till USA den 15 april. Så sent som i tisdags gästade Lasse Eriksson programmet "Gokväll" tillsammans med Alexandra Charles. Två dagar därpå sker alltså det tragiska dödsfallet. Lasse Eriksson var infödd pitebo, men bodde sedan ett flertal år i Uppsala med sin familj. Lasse Eriksson var även en mycket uppskattad föredragshållare med jobb runt om i landet. Lasse Eriksson skulle den 1 april fyllt 62 år.
--------------------------------
Roger Lindqvist.


(Eftersom bildfunktionen på min dator inte fungerar f.n.v. så
kan jag tyvärr inte bjuda på några bilder).

Kommentarer
Postat av: Ilone

Verkligen sorgligt, Lasse hade så mycket av värme och hjärta i sina texter och hade inget behov av att göra sig rolig på andras bekostnad.

En motvikt till många av dagens "plumpa" komiker.

R.I.P Lasse

2011-03-05 @ 16:05:13
Postat av: Roger

Lasse var verkligen unik i sitt sätt att förmedla sitt artisteri. Han var otroligt mångbottnad. Hans tankar vittnade om en mycket beläst och intelligent person.



2011-03-05 @ 17:30:25
Postat av: Björn Jakobsson

Det är först nu som jag inser hur mycket jag gillade Lasse Eriksson, trots att jag beundrat hans humor och även hans musikalitet så länge jag kan minnas.

2011-03-09 @ 21:13:41
URL: http://beji.webb.se
Postat av: Roger

Tjena, Björn! Jo, han var en smula underfundig piepalten Lasse. Han hade en otrolig skärpa och intellekt. Han var ju också gammal popmusiker. Har förresten skrivit om detta för ett bra tag sedan. En man med många sköna strängar på sin lyra. Synd att han inte finns längre.

Roger.

2011-03-10 @ 18:30:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0