"Enkel biljett till Ankeborg, tack!"

För några dagar sedan berättade jag om mina framtidsdrömmar. I dessa drömmar ingick en resa till Ankeborg på min 60-årsdag. Eftersom många har samma planer som mig, så gäller det att redan nu köpa sin biljett. På resebyrån i Piteå fick jag upplysningen att "skynda på litegrann" för att vara säker på en plats i "DUCK AERO" som är namnet på det flygbolag som jag anlitat. Häromdagen stod jag i biljettkön på Piteå Resebyrå. När det blev min tur så beställde jag en enkel biljett till Ankeborg.

Som ni förstår så betyder detta att jag då lämnar Hortlax för gott, för att leva återstoden av mitt liv i samma stad som Kalle och hans vänner. Mitt enda bagage blir mitt trumset. Resten köper jag i Ankeborg. Det skall bli ett sant nöje att få sitta i parken en solig dag, lutande min rygg mot den staty som föreställer Cornelius Krösus, staden Ankeborgs grundare. Vart jag skall bo, jo, nu ska ni få höra, jag flyttar in i samma kvarter som Kalle Anka och hans tre brorsöner. På gångavstånd finns Joakim von Ankas kassavalv, där jag fått jobb som "penningtvättare". Nu är det bara att vänta...


På resebyrån fick jag den här kartan, föreställande staden Ankeborg.
--------------------------------------------------------
Bild: www.kalleanka.se

Kommentarer
Postat av: solbritt

Vad det låter härligt, vill gärna komma och hälsa på när du gjort dig hemmastadd, kolla om det finns en semesterlägenhet vid vattnet, hoppas det går att ordna,

ha det, Sollan

2011-05-24 @ 16:49:51
Postat av: Roger

Ska ta mig ett snack med Joakim von Anka, han lär kunna fixa det mesta.

/Roger.

2011-05-24 @ 22:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0