Ingen sommar i sikte - än så länge...

Jag sitter i bilen på Prästgårdsgatan i Piteå. Frun är är i en affär och handlar. Ut ur en annan butik, kommer en ung kille, klädd i vita kortbyxor (shorts) och med en tennisracket hängande bak på ryggen. Varför nu denna redovisning kan man tycka, jo, saken är den att jag fryser, pga av det väder som just nu råder över pitebygden. Grått och regn i luften, ingen sommar i sikte alltså. För att återgå till den "kortbyxade" ynglingen, undrar om han och jag lever i samma sorts värld. Heller håller jag på att bli gammal? Kortbyxor en sån här dag? Nää, fy för den lede!

Att vara frusen är ett dilemma som även min far hade. Han frös ibland när alla andra svettades. När jag gjorde min släktforskning i början av 90-talet, så fick jag information om min farmorsfar, Erik Anton Eriksson. Han lär också ha varit frusen, så pass att han på dödsbädden var klädd i vantar pga av sin frossa. Men så var han ju ganska tunn och mager också, samma med min pappa som var smal ända in i det sista. Inga onödiga bilringar där alltså.
--------------------------
Varma hälsningar ROGER.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0