CHARLOTTE NILSSON (Perrelli): - "Jag är ingen tönt"




- Om jag har fötterna på jorden och lite jävlar anamma så kommer
jag att klättra vidare i karriären, säger sångerskan Charlotte Nilsson.


Erbjudanden om modelljobb och popstjärneliv biter inte. Sångerskan Charlotte Nilsson tänker fullfölja bytet från Anders Engbergs till Wizex.
    - Och folk ska skita i hur mycket pengar jag får för det, säger Sveriges kaxigaste dansbandsbrud till Aftonbladet.

¤ Charlotte, du syns och hörs en del...
   
- Haha, men det är väl bara kul?
¤ Jo, men det snackas om nakenbilder?
    - Jag har gjort en lättklädd bild för Café, det är allt. Och så har jag gjort en del andra modelljobb, fast betydligt mer påklädda.
¤ Skulle du göra helnaket?
    - Menar du typ bilder i Slitz så vet jag inte. De har inte frågat mig.
¤ Det sägs att du får en del pengar för att byta dansband...
    - Så här är det. I augusti slutar jag som sångerska i Anders Engbergs och börjar i stället i Wizex. Självklart handlar det om pengar, men folk ska skita i hur mycket jag får för övergången.
¤ Det sägs att Dr Alban velat göra dig till popsnöre...
    - Jag och Alban är kompisar. Och jag har i och för sig varit i hans studio och lyssnat på nytt material, men han har aldrig frågar mig rakt ut.
    - Men det finns andra som har gjort.
¤ Vilka?
    - Det vill jag inte säga. Men det var ett seriöst erbjudande. De hade till och med färdigt låtmaterial som faktiskt var rätt bra.
¤ Vad är bra?
    - Personligen gillar jag soul, Oletta Adams, Aretha Franklin.
¤ Vad svarade du?
    - Att jag har bestämt mig för att göra Wizex. Förr eller senare vill jag nog göra något annat men inte nu.
¤ Det sägs att Anders Engbergs lägger av när du går...
    - Det får du fråga dem om. Jag vet bara att de har testat många vokalister och att det är svårt att hitta den rätta...
¤ OK, hur ska du fortsätta uppåt i karriären?
    - Med fötterna på jorden, lite jävlar anamma och utveckling.
¤ Utveckling?
    - Ja, att fortsätta insupa influenser från andra genrer. Det är alldeles för många svenska artister i dag som inte gör det.
¤ Till sist, du syns rätt ofta i vimlet. Hur går det som töntstämplad dansbandssångerska?
    - Det går jättebra, många är ju mina vänner. Och samtidigt är det en jätte-möjlighet att ge scenen ett annat ansikte.
    - Man behöver ju faktiskt inte vara en tönt bara för att man gör dansband.

--------------------------------------------------------------------------
AFTONBLADET ¤ Tisdagen den 8 juli 1997.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0