"Jailhouse Rock? nää, tack!"

Idag när jag och hustrun var ute på promenad, ville jag liksom lätta upp stämningen. Jag erbjöd mej att hoppa upp på de inplastade höbalar som står bredvid sonens hus, och brista ut i "Jailhouse Rock". Men hustrun tyckte det var alldeles för kallt att se mej göra detta utomhusframträdande. När jag upplyste henne om att Elvis faktiskt en gång stod på ett lastbilsflak, och jag idag tänkte köra samma tema, blev hon inte alls imponerad. Jag erbjöd mej då att klättra upp på takets skorsten för att sjunga "Hooked on a feeling", ni vet Björn Skifs dunderhit, från 1974. Nja, tyckte hon, skorstenen, men du, vi kan gå in och dricka kaffe istället. Och DÅ kan du sjunga precis vad du vill. Vi fikade saffransbullar, då tyckte jag det skulle passa med "Staffan var en stalledräng". Efteråt sjöng jag Thore Skogmans samlade hits, från 1955-1995. Ja, detta var ett litet tips till alla andra äkta män därute. Risken är stor att man blir utskrattad, men vadå...?


Mitt inplanerade utomhusframträdande, gick om intet. Hustrun ville
inte höra mig sjunga Jailhouse Rock...


...hustrun vet inte vilken fantastisk upplevelse hon gick miste om. 
Hon promenerade lugnt iväg...men även Elvis hade litegrann motstånd
i början av sin karriär. Precis som undertecknad...


...även den tänkta "skorstens-showen" ratades av min fru. Hov vet
absolut inte vad god och kvalitativ underhållning är.

------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0