Regnet det bara öser ner...

...och jag är så blöt om både skor och strumpor...
Burt Bacharchs låt är dagens signaturmelodi. För vad är det vi ser när vi vaknat på morgonen - vita snödrivor som skapar julstämning? Ånej, ett regnande och blött plaskande och strilande vatten. Inte ens våra katter vill gå ut. Och medan Pelle och Sessan låg och njöt i stugvärmen, ville min hustru släpa ut mig i bilen för att åka in till staden. Sommarstaden Piteå var extra grå idag. Människorna på gatorna ilade snabbt förbi, för att så fort som möjligt hinna in i nån av de många affärerna runt Byxtorget.

Elisabeth var en av dem som gick in i Småstaden. Medan hennes stackars gubbe satt i bilen och - ja, just det: FRÖS!. Visserligen startade jag upp "Blå faran" för att inhämta lite av den värme som saknades i min stackars frusna kropp. Och när jag återigen så smått började väckas till liv, ja, då kom hustrun och tyckte det var på tok för  varmt. Gissa vad hon gjorde? Hon drog resolut ned på värmen. Följden av att jag fryser, blir att jag skruvar på värmen, medan frun skruvar ned. Det gör vi ungefär annanvar gång. Roger: värme! Elisabeth: kyla! I det fallet är vi ett högst omaka par.

Bjuder också på två regnblöta bilder som illustration:


Piteå - vår härliga sommarstad, med den välkända norrländska
Rivieran inte så långt härifrån. Men trots det, så var det ingen munter
syn som mötte oss idag. Snön lyser ännu med sin frånvaro. Det lilla
som kom har regnat bort. Undrar vad jultomten skall säga?


Symbolen P hade jag tänkt ändra på. Jag ämnar göra om bokstaven
till ett R istället. R ska stå för Roger, och att jag alltså har rätt att stå
på ALLA 5 platserna samtidigt. Den 5 minuterna skall också ändras,
till 5 timmar. Undrar nu hur det skall gå till? Undrar också vad ord-
ningsmakten säger?

------------------------------------------------------------------------------
Frusenregnstadsbilkörningsfotograferingsman: ROGER LINDQVIST.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0