Tisdagen den 1 november 2011

Jag är tacksam för varje dag som snön inte kommit. Idag har vi återigen blivit bortskämda med ett - för den här årstiden - alldeles underbart väder. Dagen har nyttjats till promenad, biltvätt och ishockey. Tyvärr så kom Luleå till korta i bortamatchen mot Färjestad. 2-1 slutade drabbningen, till Färjestads favör. Men säsongen är långt ifrån över. Det kommer att hända en del saker på elitseriens alla hockeyrinkar, innan den stora "Grand Finale" våren 2012. Kameran har även idag nyttjats till fullo. Beviset på detta ses på de bilder som här presenteras:


Vi skriver tisdag den 1 november. Snön lyser ännu med sin frånvaro. En
händelse som i mina ögon är värd att dokumenteras.


Himlen lyser i glada blå färger. Precis som om jag målat den själv med
vattenfärger.


Grillhörnan lyser öde och tom. Men det var nästan så att man kunnat ta
fram utemöblerna igen en dag som denna.


Över mitt föräldrahem spreds de gula behagliga solstrålarna och skapade
ett mönster på de röda väggarna.


Dagen till ära så blev "Blå faran" uppiffad. Först var min tanke att köra in
den i badrummet. Men så tänkte jag en gång till...


På den promenad som vi gjorde upp mot byn, log solen mot oss hela vägen.


På hemvägen upptäckte vi att Vår Herre målat om himlen i rosa färger
med sin gudomliga hand.


Långt, långt däruppe seglar de bomullslika molnen över vår bygd.
--------------------------------------------------------
Foto: ROGER LINDQVIST.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0