YNGVE FORSSÉLLS - Byske Folkets Park / 1963

Så kommer dom än en gång, inseglande på min blogg. Skellefteås stora stoltheter: YNGVE FORSSÉLLS ORKESTER. Här i en annons inför midsommardansen i Byske Folkets Park. Året är 1963.







Roger berättar: -----------------------------------------------------------

Yngves spelade upp till dans både midsommaraftonen samt midsommardagen.
I midsommarnatten uppträdde också "Ådalssystrarna", som enligt annons-
seringen var "välkända genom sina skivinspelningar".

Midsommardagen uppträdde den norske sångaren Ray Adams med sin show.
I annonsen står att läsa: "Ray Adams - världsberömd och i TV och radio
så välkänd".

Noteras kan också att även Yngves fick idel berömmande ord: "Musik båda
kvällarna av populära och i radio välkända orkestern YNGVE FORSSÉLLS"

Jag har under mina aktiva år som musiker, också gästat Byske Folkets Park
många hundratals gånger. I minnet lever stället kvar som en ypperligt välskött
anläggning, med trevliga människor både vad gäller arrangörer som dans-
publik. Sista? gången jag var där, spelade jag med i dansbandet OPUS från
Piteå. Det var närmare bestämt lördagen den 19 april 1997.

Annons: NORRA-VÄSTERBOTTEN ¤ Torsdagen den 20 juni 1963.-------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0