Revyskrivande...

Idag påbörjade jag mitt textskrivande inför den kommande Pite Revyn. Ett färdigskrivet nummer ligger redan klart. Det är skönt att komma till skott. Har gått och funderat på olika infallsvinklar för de olika numren (sketcherna), men det brukar lösa sig rätt så fort. Numret jag gjorde idag tog cirka 15-20 minuter att göra. Ramen jag har är att inte göra texterna alltför långa. Men inom den tidsrymden måste de komiska poängerna klämmas in. Som ett pussel att lägga... Men det är ett uppfriskande jobb (för hjärnan) att klura ut de olika fantasihistorierna, sen så hoppas man ju att publiken skall uppskatta det.


Idag på förmiddagen gjorde jag klart det första revynumret.

--------------------------------------------------------------------
Bild: www.orebro.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0