TV har ringt! "Det okända"

Televisionen har hört av sig. En ung dam ringde idag, hon höll på med researcharbete inför programmet "Det okända" som sänds i början av nästa år. Stället de besöker är min gamla arbetsplats ute på Furunäsets sjukhus. Hon hade läst min blogg där jag lagt ut en hel del material om det gamla sjukhuset. Hon sa att ett medium "fått kontakt" med en man i arbetsoverall. Hon ville ha min hjälp att identifiera honom. Detta jag gjorde! Enligt den beskrivning jag fick så kan det inte vara någon annan än honom. Hon ville jag skulle berätta om mina år på mentalsjukhuset. Det gjorde jag, så gott jag bara kunde. En stund efter vårt samtal, ringer hon upp mig igen:
    - Jag har berättat om dig för min redaktion, dom vill erbjuda dej en plats i TV-programmet.
    - Vi vill att du med egna ord berättar det du nyss sa till mej.
    - Vi ska upp med filmteamet en vända till, så då skulle det passa.

    - Nja, sa jag, jag tror inte jag gör mej så bra i TV. Däremot får du gärna ringa mej om du har fler frågor.
    - Så då går det inte ens övertala dej, sa hon.
    - Tyvärr, sa jag.

Som tack för hjälpen skulle de skicka mej en inspelning av programmet nångång i januari 2012.
    - Tack, det tar jag tacksamt emot, sa jag.

Produktionsbolaget som producerar "Det okända" är Nordisk Film Production AB. Så då blir det att kolla in vad de hittar på min gamla arbetsplats vad det lider. Uppgifterna jag lämnade kommer att användas i programmet, men inga namn kommer att nämnas. Det okända som tidigare sändes i TV+ sänds numera i Sjuan.

---------Roger.---------------


Caroline Giertz programledare för "Det okända".

--------------------------------------------------------------------------------
Bild: www.tv4.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0