Bagarstugan på Inimarksvägen...

...har stått där så länge jag kan minnas. Öppen för alla de som i grannskapet skulle göra storbak. Även om den inte används som i fornstora dar, så kommer den då och då till användning. Idag när vi hade vägarna förbi så stod dörren öppen. Stugan håller f.n.v. på att få en liten ansiktslyftning. Jag kunde inte låta bli. Därför steg jag in med kameran för att ta några bilder.


När vi passerade råkade dörren stå på glänt. Det var mitt första besök
på flera år.


Här stod tanterna i min barndom och knådade deg. I bakgrunden
hördes ljudet av björkveden som sprakade i spisen. Doften därinne
minns jag var helt underbar.


De nödvändiga arbetsredskapen hänger prydligt på väggen.


Utsikt mot Inimarksvägen.


Ytterligare ett par "måsten" vid bakningen.


På den här träskylten som hänger ovanför bakbordet, står dessa
namn uppskrivna:
Olga Berg, Herbert Berglund, Dagny Fahlman,
Naima Öhlund, Jenny Johnsson, Kerstin Johansson, Inga-Maj
Fahlman.
Några av de uppräknade är borta sedan länge.


En liten vy över stugans innandöme.


Ugnen utgör själva hjärtat i stugan.


In- och utgång.

-------------------------------------------------------
Foto: ROGER LINDQVIST


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0