Dagen i bilder

Vädret har varit det bästa tänkbara. Vi har vistats utomhus hela dagen. Nyss kom vi hem, då stod Max och väntade på oss, i sällskap hade han också pappa Robert, Daniel och Mia. Norah och Jennie har också hälsat på, jag och Norah hann gå en liten promenad i skogen. Norahs pappa, Andreas, har jobbat hela långa dagen. Bilderna kommer här:


Badplatsen "Pottan" i Hemlunda. Säsongen är över, men det härliga
vädret inbjöd nästan till ett bad.


När jag var där fick jag en pratstund med mannen som arrenderar
badplatsen.


Däruppe brukar en del av husvagnsbesökarna stå. När jag frågade
hur många långliggare han haft, fick jag svaret 14.


Fortsätter man en bit längre bort från "Pottan" så finns ytterligare ett
badställe. Här brukade vi bada när barnen var små.


Långt därute ses en båt glida förbi på Piteälvens vatten. Råkar man
dricka en skvätt direkt ur älven, är det stor chans att vederbörande
ganska omgående börjar tala Pitemål. Dvs de som inte kunde det för-
ut.


På andra sidan vägen ligger dessa båtar förtöjda.


Efter gamla Pitsundsvägen finns också rikligt med sevärda vyer.
Titta bara på den här bilden på skutan som ligger i fridfull september-
sömn och guppar.


Ja, vad säger man? Kanske "Kors i taket så vackert..."


Så avslutar jag med de här vackra potatisarna. Upptagna i dag av
knölen R. Lindqvist uti Hortlax by, den 17 september anno 2011.
---------------------------------------------------------------------------
Foto: ROGER LINDQVIST.


Kommentarer
Postat av: Ilone

En härlig dag att njuta av och fina bilder blev det.

Ha det gott!

2011-09-18 @ 17:46:19
URL: http://vintersaga.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0