En stor knöl hos familjen LINDQVIST

Missförstå nu inte rubriken. Kanhända att ni ändå gör det, och tänker: En stor knöl hos Lindqvist, jamen, de måste ju vara den där Roger...? Helt fel! Det är inte mig det handlar om, knölen i detta sammanhang är de där knölarna som man utvinner från potatislandet. I dag passade jag på att ta upp de allra sista. Och det var riktigt bastanta knölar. Så stora att en hel FN-bataljon skulle bli mätta på en och samma potatis. Nu tog jag kanske i...


Vid den sista "knölupptagningen" av årets skörd tittade dessa sex
prominenta knölar upp ur marken. Den översta knölen (äsch, jag
kallar dom potatisar istället det låter så fånigt med knöl) hade ett
litet annorlunda slags utseende. Knölen...förlåt, potatisen hade be-
gåvats med en ordentlig kran, dvs näsa. Kranen på knölen...nu blev
det ännu fånigare, hade ett slags drag av Karl XII. Krigarkungen, ni
vet. Majestätsbrott kanske någon dundrar, att likna hjältekungen???
vid en potatis. Men gjort är gjort. God Knöl...jag menar God Natt på
eder alla därute i cyberrymden. Dröm vackra knölar...drömmar...
-----------------------------------------------------------------------------
Knölfotograferare: ROGER LINDQVIST.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0