Linnéa

Grannar med oss bodde under min barndom ett trivsamt, trevligt och rart gammalt par, Artur och Linnéa. Paret hann bo också sedan jag själv flyttade hit med min familj. Tant Linnéa hade alltid ett varmt leende på sina läppar. När den dagen kom och Artur och Linnéa inte längre fanns, så döptes huset om till "Linnéa-huset". Den röda stugan blev ett dagis, där de många barnen trivdes gott i den lugna och fina miljön. I mina samlingar finns en födelsedagsnotis som berättar om när Linnéa fyllde de femtio. Året var 1956 och jag var inte ens kommen till denna värld ännu. Jag tror att Linnéa-namnet fortfarande lever kvar. När dagiset flyttade till en annan plats i byn, så uppkallades även den stugan till vår forna grannes minne: "Linnéa-huset".


Linnéa och hennes make Artur, var ett trivsamt och rart äldre par
som bodde grannar med oss i Övremarken. När de båda gick bort
flyttade ett dagis in i deras f.d. hus. Stället kom att döpas till "Linnéa-
huset". Tant Linnéa bjöd alltid på ett varmt leende varje gång man
mötte henne.

-----------------------------------------------------------------------------
PITEÅ-TIDNINGEN ¤ Den 9 november 1956.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0