På en lyxkryssare i Karibiska havet

Vädret är idag av sådan art att man önskar sig liggande på ett soligt fartygsdäck någonstans i Karibiska havet. Inte nog med att det regnar, det har blåst också. Strömmen försvann ett tag i morse, men behagade komma åter efter en stund. Vore det inte för skam skull så hade jag flugit iväg med flyttfåglarna när de stack i går morse. Exakt klockan 08.23 så påbörjade de sin resa mot sydligare trakter. Första anhalten var Gävle. Där skulle dom stanna på torget en stund. Alla de 521 fåglar som satt i vår tall, lovade skicka ett vykort vid framkomsten. Jodå, jag känner dem personligen alla samtliga, jag bjöd på frukost innan avresan. Dom heter: Lasse, Britta, Jonas, Elsebritt, Johanna, Egon, Lage, Ture, Beata, Sara, Kristina, Rosemunda, Kjell, Ann-Britt, Karl-Oskar, Eva-Lisa, Isabella, Dorotea, Olle (även kallad "SmilfinksOlle"), Gustava, Rickard, Ragnar, Estrid, Ellinora, Janne...nää, hörrni, nu skriver jag inget mer. Resterande namn kan ni få senare.

Roger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0