Hortlax, nyårsafton 31 december 2012

Efter ett besök hos min mamma, gick jag en liten promenad med min medhavda kamera. Igår minusgrader, idag plusgrader. Resultatet av temeratursvängningarna har lett till halka. Ett besök hos Mia och Daniel, som gav mig ett välkommet möte med barnbarnet Norah som också kom för att hälsa på. Hon berättade om mormors tre katter, där två av dem nu var döda. Men, sa hon, Dexter lever fortfarande. Tur är väl det. Våra två katter, Pelle och Sessan lever ju tillsammans med ytterligare en katt, Selma. Det gnisslar och gnäller om deras förhållande, som ett bevis på detta eldfängda, så såg jag en liten rispa på Selmas nos. Kan tänkas att hon haft närkontakt av tredje graden med Pelle?
 
Du ståtliga vackra barndomskyrka. På sin höjd har den blickat ut över
vår by sedan 1917.
------------------------------------------------------
Foto: Roger Lindqvist.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0