Linnéa


Linnéa Dagbro, f. Lundgren (1932-2004) var min mammas yngre syster. Den här bilden har jag lånat av min kusin My Isbro, Linnéas dotter. Jag tyckte den var så fin. Fotot togs 1957 i trakterna kring Linnéas barndomshem i Blåsmark. Närmare bestämt på de så kallade "Hällarna", en plats där Linnéa med föräldrar och syskon brukade vistas under somrarna. Detta foto togs av Linnéas man Olle (1930-1991) en sommardag för snart 55 år sedan. Jag minns Linnéa som en varm och sympatisk person, som jag ofta träffade under min barndom, och som min mamma tyckte väldigt mycket om. De två hade en varm relation. Sista gången vi sågs var något år före hennes bortgång. Avslutningsvis vill jag be att få säga, att namnet Linnéa, tycks mig väldigt vackert.

/Roger.




Kommentarer
Postat av: My Isbro

Tack Roger! Så fint! Min favoritbild på mamma...Hon skulle ha blivit lycklig att få´tt läsa detta... :)Mamma och moster(din mor) hade en mycket varm och nära relation, det minns även jag.. Mamma hade en särskild plats i sitt hjärta för dig,Roger. /Kusin My

2012-03-02 @ 19:14:37
Postat av: Åsa

Hej Roger.

Jag tänker ofta på mamma. Hon var alltid så glad när hon kom "hem" till Piteå, och fick träffa sina

kära föräldrar och syskon.

Vårat äldsta barnbarn har fått namnet Tilda Linnéa.

Vi går nu i väntas tider och ska snart få vårat tredje barnbarn. må så gott hälsa familjen/ Åsa

2012-03-10 @ 13:07:09
Postat av: Roger Lindqvist

Hon var fin din mor. Det händer ibland att mamma brukar "tänka högt" om/på Linnéa. Och då har hon berättat att när de bodde hemma i Blåsmark så sjöng ofta Linnéa. Och som morsan säger: "Hon var så glad och skojsam, och det är roliga minnen", tycker min mor. Grattis till ert tredje barnbarn. Vi skall också få våran 3:a. Det blir i slutet av juli. Och som dom sa så verkar det visst vara en liten kille som ligger och väntar på att få komma ut.

Ha det så gott ni alla!

/Roger

2012-03-10 @ 14:36:17
URL: http://rogerlindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0