Melodifestival eller gymnastikuppvisning?

Tja, Danny & Lisa vidare till final. Men inte blev jag övertygad, absolut icke. Lisa Miskovsky och Danny Saucedo två kvittrande sångfåglar på vår svenska melodifestivalsscen. Trots deras respektive helgjutna insatser så klappar mitt hjärta inte ett dugg fortare snarare tvärtom. Jag saknar intimiteten som numera är helt bortblåst. På måndag ringer jag Benny Andersson och ber honom snällt att snickra ihop en eller två bidrag till nästa års festival. Joo, sen så slår jag Tommy Körberg en signal, (hoppas  att han inte blir alltför vresig) efteråt letar jag igen Helen Sjöholms telefonnummer i katalogen. Japp, då var det klart! Drömteamet är fixat! Bara slå sig till ro, lägga fötterna på bordsskivan och anta det där fåniga leendet, och vänta, vänta, vänta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0