Nu har Sessan kommit ut ur garderoben...

Äntligen har Sessan kommit ut ur garderoben! Hon försvann spårlöst igårkväll, först trodde jag att hon flytt fältet efter att ha sett Björn Ranelid i Melodifestivalen. Hon var som uppslukad av jorden, det fanns inte en tillstymmelse av spår. Hennes bror däremot, låg på sin vanliga plats utfläkt med sina röda päls väl synlig och snarkade. Men som sagt ingen Sessan. När jag hade vänt huset uppåner 1239 gånger gav jag upp. Så i morse vandrar hon helt obekymrad ut ur vår linnegarderob, precis som om inget har hänt. Hon hade alltså legat där hela natten, och trots husses lockande rop brydde hon sig ingenting. Det kallar jag respektlöst! Något har gått fel i våran kattuppfostran, knepiga saker det här. Men man kan inte lära en gammal katt att sitta, säger ordspråket, även om det brukar vara en hund inblandad istället. Från och med nu sätter vi hänglås på alla garderobsdörrar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0