Autografer

Tänk att en enkel namnteckning på ett papper eller fotografi kan inbringa massor av pengar. Jag har roat mig med att kolla in vad som finns i autografväg på Tradera. Det är också där som jag hämtat/lånat/stulit, ni får själva tänka ut vad som passar bäst in på det bilder och namnteckningar som här följer:


Thore Skogman och hans autograf...


...hör väl inte till de mest värdefulla i sammanhanget.


Thor Modéen (1898-1950) tja, varför inte? Jag är en stor beundrare
av "Tosse" Modéen. Men även här rör det sig inte om några större
summor.


Max Roach, en av världens mest kända jazztrumslagare. Även herr
Roach namn inbringar icke någon större summa.


Helan & Halvan! Stan Laurel och Oliver Hardy. Bilden samt
autograferna är endast en kopia.


Skådespelaren Åke Söderblom (1910-1965) en stor kändis på vita
duken som tillsammans med parhästen Thor Modéen fick biopubliken
under 1940- och 50-talet att vrida sig av skratt i biobänkarna.


The Beatles autografer brukar i vissa fall stå sig ganska väl
ut i konkurrensen. Tyvärr så är denna bild och respektive
namnteckning endast en kopia. Personligen så har jag själv
en Beatlesmedlems namn i original från oktober 1963.


Elvis, även detta är en kopia.


Beatles återigen! Samma här: kopia!


ABBA!


Sylvia Wrethammar. En gång värdinna i Hylands hörna. En gång
stod hon också på scenen i Udden, Sikfors. Jag tror det var sommaren
1970. Hon kompades av Rune Öfvermans orkester.


Lill-Babs! Har du en undanstoppad autograf av henne så är det tyvärr
ingen större pensionsförsäkring.


Lill-Babs igen. Inte heller denna är värd
några större svindlande summor.


Härliga goa Laila Westersund. Samma här. I regel ligger priset på
mellan 25-50 kronor. Så är det ju också viktigt vilket typ av papper
som artisten i fråga skrivit på. I detta fall har hon lämnat sitt namn
på en bild hämtat ur Saxons veckotidning. Kanske inte det allra bästa?


Larry Hagman - eller J.R. Ewing som han hette i Dallas och som hade
sin premiär i svensk TV 1981.

--------------------------------------------------------------------------------------
Samtliga bilder och autografer har jag hämtat från www.tradera.se






Kommentarer
Postat av: curt piculell

Skulle gärna vilja komma i kontakt med dig ang autografer stan laurel

2014-09-25 @ 12:54:59
Postat av: Roger

Tyvärr är dessa autografer icke i min ägo.

2014-09-25 @ 15:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0