"Finns det Facebook i himlen - GUD?"

Jo, tanken slog mig häromdagen: finns det facebook i himlen? Finns det TV? (helst inte mindre än 42 tum) finns där Jimi Hendrix, Rolling Stones, Beatles eller Ria Wägner? Finns Tio i topp, Kvällstoppen eller Melodiradion. Finns kanske C G Hammarlund och Sveriges Bilradio? Finns där allt detta som jag en gång lärde mig älska som barn? Finns mina leksaksbilar där, min sandlåda, pappas gamla Monark moped? Finns mina mor- och farföräldrar? Finns Thore Skogman och Plättlaggen? Finns Gary Cooper och bröderna Cartwright, finns Lennart med sin Hylands hörna? Finns den där isglassen med hallonsmak däruppe? Finns mina barndoms egen små stigar och min cykel som jag alltid hade på en armlängds avstånd?

Finns alla de som inte längre går omkring härnere på jorden, dem som jag älskade men som en i mörk ödestimma, var tvungna att flytta härifrån? Finns där gator och torg? Finns det brusande älvar, finns där berg och dalar? Finns det barn som skrattar? Finns det gamla gummor och gubbar? Finns den där doften av vår, sommar, höst och vinter? Finns det hundar och katter? Finns det väldiga myrstackar? Finns det tidiga lata morgnar, med en kopp kaffe? Finns där Piteå-Tidningen?

Hälsningar från Roger (en som undrar)

PS. Tack GUD för att du tog dig tid!
Vore tacksam för ett svar på min blogg eller hemtelefon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0