fb-vän med kungen... inte det!

Facebook är ju ett ställe där man kan knyta kontakter. Det är väl det som är själva grundidén har jag fått för mig. Och det är ju en tanke så god, så här i vår trasiga okontaktlösa sargade värld. Då jag häromdagen upptäckte att majestätet, Carl-Gustaf Bernadotte samt hans dotter Madeleine, fanns på facebook, så slog det mig att dra nytta av fb-idén att bli vän med kungen, vars valspråk är: "För Sverige i tiden". Jag gjorde en vänförfrågan, både till far och dotter. Till saken hör att jag inte står i monarkins främsta led, och lovsjunger konungen och hans ätt. Men det skulle i alla fall varit ett bevis på att Carl-Gustaf lever efter sitt valspråks-prinicper. Om han nu hade accepterat sin undersåte från Norrbotten. Några dagar därpå, avbryts plötsligt min inloggning på fb. Jag trodde först att det var datorn som spelade mig et spratt. Men när det så småningom kommer upp en slags varning i min skärm, om att jag inte borde göra så. Alltså, om jag nu fattat det hela rätt, i klartext: avbryt vänförfrågningarna, eller vi tar bort dittt konto. Jojo, hur kan en stackars undersåte i nådens år 2012, ens komma på tanken att bli vän med huset Bernadotte på fb? Hur var det nu valspråket löd: "För Sverige i tiden".

R. Lindqvist undersåte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0