LOPPISDAG!

Ingvar Kamprad började med två tomma händer. Det är nog det enda gemensamma vi har, han och jag. Han byggde upp ett världsomspännande imperium, jag byggde upp ett loppis i morse. Hemma på tomten. Han blev miljardär, jag blev det inte, MEN, jag har fått stålar idag så jag är mer än nöjd. Det enda övertag jag har över Ingvar, är åldern. Han är över 80 bast, jag är nära 30 år yngre. Så vem vet, innan min egen 80-årsdag, kanske jag också är miljardär på loppisinkomster. Då ska jag INTE flytta till utlandet för att slippa skatt. Jag skall istället (om jag lever) bo här i den skönaste av bygder: Hortlax/Piteå. Usch så tråkigt det låter. Men jag är en mycket, mycket tråkig man. Ibland, när det regnar, när det snöar och om någon mot förmodan visar upp sin föraktfulla arrogans mot mig.

mvh Roger Lindqvist /Loppisdirektör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0