Jag, en klottrare!

Lika bra att erkänna: under skoltiden var jag en riktig klottrare. Det märks inte minst i de skrivböcker som finns bevarade. Visserligen gjorde jag mina uppgifter, men på varje ledigt utrymme så nedklottrades det en gubbe eller två. Skälet till att Roger Lindqvist ständigt fyllde sina böcker med teckningar och dylikt, var att jag hade då som nu, ett stort behov av att uttrycka mig. Var det inte genom trummandet, ja, då blev det genom den där livsviktiga pennan och de vita arken. Så har det fortsatt, och så kommer det nog att göra de resterande dagarna som jag finns kvar. Här kommer ett bevis hur det kunde se ut. Teckningen jag gjorde av Olof Palme, gjordes 1969.



Teckning: skoleleven Roger Lindqvist, klass 6, Hortlax Centralskola 1969.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0