Lill-Babs / 1960



BILDJOURNALEN ¤ Den 6 april 1960

Kommentarer
Postat av: valle

Lite konstig annons, eftersom Lill-Babs spelade in sin första LP först år 1962. Men förmodligen menas att hon skriver sin autograf på andras skivor.

2012-03-17 @ 20:47:34
Postat av: Roger Lindqvist

Hej Valle!

Det var länge sedan jag såg dina kommentarer. Kul att du hör av dig igen. Annonsen med Lill-Babs hittade jag i Bildjournalen från påsken 1960.



/Roger

2012-03-18 @ 16:36:23
URL: http://rogerlindqvist.blogg.se/
Postat av: valle

Ja det var kanske ett tag sedan men jag skall skärpa mig. Din blogg är ju levande kulturhistoria utan begränsningar. Får jag fråga hur Du får tag i alla tidningsklipp. De spänner ju över allt från dagspress till veckotidningar, från svunnen tid och nutid. Inte kan Du väl sitta på ett så ofantligt privatarkiv?

2012-03-19 @ 14:33:20
Postat av: Roger Lindqvist

Du skulle bara se, Valle! Är man född som hamster så är man. Jag har genom årens lopp samlat på mig gamla tidningar. Många har jag klippt ner och samlat i mina klippärmar. Andra har fått förbli orörda. T. ex. Bildjournalen, en sån tidning klipper man inte i. Den håller man i sin hand och njuter av.



/Roger

2012-03-19 @ 16:15:29
URL: http://rogerlindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0