Önskelista med särskilda krav

När de stora artisterna turnérar land och rike runt, brukar man ibland ha en speciell kravlista hur man vill ha det i exempelvis sin loge. Det kan var ett krav om speciella sorts blommor, frukt, dricka (i Frank Sinatras fall handlade det om sprit) osv. Den önskelista som Daniel gjorde i december 1997 var ingen vanlig önskelista. Där hade sonen antecknat de önskeklappar han ville ha, men också andra sorts krav som t. ex. att byta ut sin storebror mot en annan. Givetvis kunde vi inte uppfylla detta. Listan hittade jag i dag när jag öppnade en låda inne i vårt gamla hus. Och så här ser den ut:


Två av de krav som sonen hade var bl. a. "En lillasyster & lillebror".
Varför han ville ha en gammal hatt, vet jag inte. Måste fråga honom
nästa gång vi träffas. Okej, vi vänder på bladet...


"Eget hus, gangster, byta ut Robbe", det var ingen hejd på önskandet.
Trumpinnar kan jag förstå, han tog trumlektioner vid det här tillfället.
Daniel är för övrigt den enda av sönerna som spelar ett instrument. Det
blev gitarr istället för trummor. Andreas och Robert spelade också ett tag.
Ante på trummor och Robert saxofon.


Det är sommaren 1997. På af Chapmans däck på Skeppsholmen i
Stockholm, sitter Daniel, Robert och Elisabeth och käkar lunch. Jag
står bakom kameran. I december detta år sitter Daniel på sitt rum och
skriver önskelistorna. Någon ny brorsa blev det ju inte. Och det är vi
alla väldigt glada över. Robert duger precis som han är.

-----------------------------------------------------------------------------------



Kommentarer
Postat av: Robban

Vikken bror man har =) hahaha

2012-03-08 @ 22:32:30
Postat av: Mia

Haha men jisses! :)

2012-03-10 @ 14:42:58
URL: http://miaekstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0