Onsdag 17 oktober 2012

Vintern har visat sitt ansikte. Ett vattnigt snöfall, drog in över Hortlax igår. Följden blev att jag inte fick upp bildörren i morse. När jag väl lyckades ta mig in, så var det dags för vinterns första vindrute-avskrapning. Hem till vårt gamla hus för att hämta kupévärmaren, utifall att. Sen drog jag iväg mot Tingsholmen, i hopp om att hitta något fotograferingsbart. När man sen står där, med spejande blick ut mot horisonten, och hittar en intressant liten"prick", som man liksom inte når. I den stunden känner jag mig något begränsad, med det kameraobjektiv som f n v finns. Den dagen jag blir miljonär, blir en av mina första åtgärder att råda bot på detta. Några hyfsade bilder fick jag med mig hem. Några av dem kommer här.
 
Vattenmosaik
 
Piteå
 
Förtöjningsplats
 
Strå med tårdroppe - vid Tingsholmsviken
 
Vart tog sommaren vägen? undrar den ensamma bryggan...
 
Tingsholmsviken idag...
 
"Fabriken"
 
Min egen lilla söderhavsö
 
-----------------------------------------------------------------------
Foto: ROGER LINDQVIST  
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka fina bilder!

2012-10-17 @ 18:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0