Fredag...

Förr när jag jobbade, var fredagar en alldeles speciell dag. I dag har dom på nåt sätt mist sin glans. De är fortfarande lite speciellt när helgen närmar sig, men kommer nog aldrig mera upp i samma lyskraft som förut. Låter tråkigt! Men ack så sant.
 
I dag har jag fortsatt med husskrapningen på vårt gamla hus. Just för tillfället är det knutarna som gäller. I morse hade jag med mig en liten hjälpreda - MAX! Men plötsligt när jag stod överst på stegen, så lyste Max med sin frånvaro. Ner på marken, kolla vart han tagit vägen. Inget svar. Men så såg jag honom promenera iväg mot sin kusin Norahs hus. I stället för lek med Norah, så åkte vi hem till mamma och pappa. Max och hans pappa åker nämligen  till stugan i Malå, för att fiska bl a. och han lovade mig, att dra upp den största gammelgäddan som finns. Vi får väl se vad som händer. Kanhända att gäddan kommer hem vad det lider.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0