Bettan...

Det är mycket Bettan nu på bloggen. Bilderna som läggs ut är komna från de smalfilmer som jag gjorde 1976-1987. Sedan tog videokameran över. Bettan, ja, det har gått många år - över 30 år - sedan vi möttes. Och det är nästan så att det där "pirret i magen" återkommer är man bläddrar igenom detta återigen. Det allra första jag upptäckte, var hennes vackra blå ögon. Och jag har för mig att jag nämnde detta en gång för mina föräldrar när jag kom hem. Vi möttes i C-Köket på Furunäset. Låter inte vidare romantiskt, men det blev så i alla fall. Någonstans skall man ju mötas. Ett Centralkök på Furunäset passar alldeles förträffligt. Åtminstone tycker jag det.
 
Det finns ytterligare några ihopklippta smalfilmer som sträcker sig bakåt till december 1976. Det får bli nästa projekt, vad det lider.
 
Elisabeth våren 1979.
 
I vardagsrummet på Trädgårdsgatan.
 
Påsken 1979.
 
Aftonbladet, naturligtvis!
 
Två käcka kycklingar delade lägenhet med oss.
 
Roger, morgontrött efter gårdagskvällens spelning. Fönstret
vetter ut mot Badhusparken, en del av scenen syns till höger.
 
Elisabeth diskar.
 

Den 14 april 1979. Samma kväll spelade vi på Forum, Älvsbyn.
 
Urverket skulle strax bli tolv...

Rökverket väntar...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0