Öjeby kyrkmarknad sommaren 1988

Kyrkmarknaden i Öjebyn sommaren 1988. Vild-Hasse Bengtsson,
var där i vanlig ordning. En stor profil som även sommaren 2013
var still going strong.
 
I det grönfärgade huset t.v. fanns en pizzarestaurang. Byggnaden
är idag borta.
 
Den gamla marknaden "återuppväcktes" 1971. Sedan dess en årligt
återkommande tradition.
 
Där jag står med filmkameran kommer en välkänd man och pekar...
 
...han fortsätter sitt pekande...
 
...tills han så småningom utbrister: - Jenna stå ju påjken menn,
å film...(här står ju pojken min och filmar).
 
Efter utpekandet går min farsa och köper sig en go´bit, något som
han brukade vara väldigt förtjust i.
 
T.v. en bit av kyrkmuren vid Öjeby kyrka.

Varför jag filmade, det var pga av att en kusin bad mig att föreviga
sin sambos försäljningsstånd av målat porslin. I dag vete katten
om man skulle tordas rikta in sin kamera mot vilt främmande människor.
Sådan är ju nära på förbjudet 2013.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kaj

Vild-Hasse Bengtsson från Malung har jag sjungit tillsammans med på marknaden i Öje för många år
sedan. Han sjöng samtidigt som han skar korv.
Har träffat honom ett flertal gånger genom åren,
han är en mycket speciell och härlig personlighet.

2013-12-23 @ 10:34:31
Postat av: Roger

Så sent som denna sommar fanns Vild-Hasse som vanligt på vår kyrkmarknad i Öjebyn.

2013-12-23 @ 15:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0