Rolf Åhmans/Logen Långträsk

Vi slutade officiellt den 5 januari 1982. Men sommaren 1987 var vi igång igen. Dock inte med samma kapacitet. Vi krympte ner till kvartett, och spelade vid behov på fester o. dyl. Videokameran följde med, den 25 februari 1989 när vi gästade Logen i Långträsk. Ett ställe som vi hade besökt tidigare genom åren, inte minst under hela det underbara 1970-talets guldår. Ett minne finns med i tankarna när jag nämner Långträsk. Jag vet inte om det var denna aktuella gång, men det var i alla fall sedan Rolf Åhmans börjat om i mindre skala, som vi då också spelade i den en gång så populära logen. Jag hade under långt tid haft problem med njursten. Jag hade haft diverse hemska anfall, men ibland så lugnade det ner sig betydligt. Men jag hade ändå ett obehag. Jag var m a o som en tickande bomb. Vi spelade i Logen, och så fort tillfälle gavs, sprang jag på toaletten. Det var ett evigt rantande fram och tillbaka. Nu hade jag den turen att anfallen lyste med sin frånvaro. Men om... jag säger bara om... då hade bandet inte haft nån trumslagare.
 
Logen i Långträsk den 25 februari 1989.
 
Roger i vit gå-bort-skjorta och slips på Logens scen,
med TAMA-trummorna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0