- En trasig farbror -

Det ligger en trasig farbror på gräset i vår park.
Han dricker sig redlöst berusad ur en flaska,
som gör honom både stor och stark.
Nyss så spydde han i rabatten här bredvid,
och fastän han ropade - Nu dör jag!
så verkar ingen ta sig tid.
 
Som barn var han kanhända sina föräldrars
lilla ljus. Han var väl som alla andra,
tyckte om skoj och mycket bus.
Kanske att han drömde om familj
med fru och många barn,
men allt gick om intet, när han
fastnade i frestelsens garn.
 
I stället för att leva som alla andra gör,
dricker han sig så redlöst berusad,
att han när som helst går och dör.
Ingen verkar bry sig om hans situation,
endast några konstaplar,
på stadens polisstation.
Den dag han läggs till vila, gråter ingen
på hans grav. När han i all sin enkelhet,
seglar bort på ensamhetens vida hav.
 
Roger Lindqvist   
 
 
-------------------------------------------------------
Bild: Piteå-Tidningen

Kommentarer
Postat av: Spanaren

Saknar dina fina dikter i Piteå-Tidningen. Fast P-T har blivit sämre med att ha dikter i tidningen. Dessutom så har de lång väntetid och blandar inte ihop många alster som förr. Kram från en annan som också brukar härja på samma sida som du/kram

Svar: Hej på dig! Tack för dina fina ord. Jag skriver fortfarande dikter, men de hamnar istället på min blogg. Jag sände in två stycken för ett bra tag sedan, som ännu inte har blivit publicerade. Mötte Jan Lundquist på stan häromveckan, han tyckte jag skulle skärpa mig, och skicka in mer material till tidningen. Hjärnkontoret arbetar för högtryck just nu. Mvh Roger
Roger Lindqvist

2013-02-13 @ 14:46:54
URL: http://spanaren55.bloggplatsen.se
Postat av: Spanaren

Det är diktkö till Janne och många undrar varför de inte kommer med ;.)
Bra ... skicka in dikter till P-T
Kom gärna in till www.poeter.se för där finns jag också *ler* Första veckan är gratis med allt ... testa gärna/kram

2013-02-14 @ 12:00:00
URL: http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0