Bröllopsdag 1948-2013

I dag för exakt 65 år sedan gick mina föräldrar till prästen. I mammas och pappas fall var det kyrkoherden i Hortlax C. O. Degerman som var vigselförättare. Min mor har berättat, att vid tiden för vigseln var det 40 grader minus, samt mycket snö därtill. När mamma hade klätt sig till brud, så var det taxiägaren Göran Berglund som med sin taxi hämtade min mor. Hur min pappa skötte transporten, vet jag tyvärr inte. Efter bröllopet åkte samtliga inblandade iväg till Erik och Essy Lindkvist i Övremarken. Det var där som bröllopsmiddagen intogs, det var även där som far och mor övernattade.
 
JOHN Elof Lindqvist och MAJ-GERD Karolina f. Lundgren.
 
Vigselbevis.
 
Ett av de många telegram som anlände till brudparet Lindqvist.
 
----------------------------------------------------------------
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0