Lindqvist gör besök på Vischan

En man i ett rum fyllt med vinyler. Platsen var Vischan i Lillpite. Konstigt nog
blev det inga vinylköp. Det blev andra sorts köp i stället.
 
Notblad för hela slanten...
 
 
 
 
 
 
Kostade 1:25 1914 - i dag en tjuga.
 
Vinyler som bara väntar att få en ägare...
 
Innan jag skulle gå, hoppade trumpetaren Arne Lamberth upp ur sin skivback.
Han vill ju så gärna följa hem med mig. - Men snälla Arne, Du vet väl att Du finns
redan i min skivsamling, sa jag och vände på klacken och gick. Det gjorde ont i
vinylhjärtat, men Arne bor ju hemma hos mig sedan nåt år tillbaka.
 
Vischan heter stället, Lillpite heter byn.
------------------------------------------------------------
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0