Släktfoto...

Jag älskar gamla bilder. De berättar alla sin speciella historia. Och allra helst när det finns någon bekant med på fotopappret. Bilderna som föreställer mina nära och kära står alltid högt i kurs. Anledningen är denna; jag tycker mig lära känna mig bättre som person, när jag tar del utav bilder som berättelser. Och idag fick jag stor anledning att le mycket brett. Malin min mammas syster, bjöd på fina bilder ur sitt album. Det är dessa som jag lagt ut för påseende denna kväll. Här kommer ännu ett i raden:
 
Fr. v. Sanfrid och Beda Lundgren, Maj-Gerd och Gerd Lindqvist, Linnéa Dagbro,
Malin Lidman med sönerna Lars-Eric och Kent, samt Elly och Sune Nilsson.
Min syster Gerd är född 1948, så gissningsvis togs fotot ca 1957/58. Lilla jag var
inte med. Antingen hade jag inte tittat ut och ropat HEJ till världen,
eller så låg jag och snörvlade i min vita vagga, och tuggade frenetiskt
på min napp.
-------------------------------------------------------------------------
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0