Norahs "springlopp"

Förra torsdagen sprang Max "Krumelurloppet". I dag var det Norahs tur att springa, i det hon kallade "Springloppet". Vädret tedde sig inte like strålande vackert som i torsdags. Den här dagen blåste det snålt, så pass att farfar Roger hade allvarliga tankar på att dra på sig sina varma långkalsonger. Även toppluvan fanns i hans tankar. Det blev varken det ena eller det andra. Nu vet jag precis hur det skulle kännas för en nudist i Antarktis. Kallt! Stackars alla isbjörnar som bor på platsen, hoppas nu inte att jag återföds i mitt nästa liv som isbjörn. Jag vill hellre födas som jazztrumslagare i New Orleans - om det nu går genomföra, förstås.
 
Bilderna från dagens "springlopp" kommer här:
 
Norah gör sig beredd tillsammans med sina kamrater.
 
I samlad trupp väntar deltagarna inför årets "Springlopp". Norah till höger
i vit keps och helröda kläder.
 
Lillebror Malte fungerade i dag som åskådare, men... vänta... han växer
så det knakar, snart springer även han också.
 
Än så länge ingen deltagare på upploppet...
 
Men så händer det saker - i rött Norah Lindqvist, Hortlax på väg in mot mål...
 
Norah som tävlar för Övremarkens IF spås en lysande framtid som sprinter...
 
Ännu ett perfekt genomfört lopp...
 
Så här glad var Norah efter att hon kommit i mål. Bra jobbat!
----------------------------------------------------------------------------------------
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0