Åströms Bil AB / 1965

Sture Larsson vid Åströms Bil AB kollar det elektriska systemet på en Volkswagen.
 
Åströms Bil beläget vid norra infarten till Piteå sålde Volkswagen i parti och minut. Man inte bara sålde, man reparerade också. Min pappa som var förtjust i bubblor, köpte sin första bil här sedan han fått sitt körkort 1963. Den blå VW:n var begagnad, av 1958-årsmodell, och hade en ägare tidigare, sågställare Herbert Lundmark, Munksund. Jag minns att min pappa ringde Herbert Lundmark innan köpet, och frågade nyfiket hur bilen hade skött sig. Och till min fars förtjusning så var det endast positivt från herr Lundmarks sida. Det skulle visa sig, att Herbert Lundmark var far till Lars Lundmark, som jag senare skulle bli bekant med när jag började på Furunäsets sjukhus. Lasse var fotvårdare, och gick under namnet "Fot-Lasse".
 
Roger Lindqvist. Bild: Piteå-Tidningen april 1965.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0