Sommartjejen NORAH

I dag har jag och Elisabeth träffat våra tre underverk: Norah, Malte och Max. Okej då, vi har ju ytterligare ett par till som propsar på att få kallas underverk: Pelle, Selma samt den sistnämndas fyra ungar. Vi har suttit en stund vid Daniels grillplats och umgåtts med sommaren: jag, Bettan, Danne, Jennie, Norah och Malte, Pelle och Selma, samt 23 stycken mygg - 22 stycken, om rätt skall vara rätt.
 
Norah övernattar hos oss i natt. När jag kom med förslaget, att hon skulle få sova på balkongen så tittade hon på mig och log. Vi har även hälsat på hos Robban och Max. Robert håller som bäst på med en altan, mitt i allt annat jobbande. Tur då att Max morfar Ove hjälper till med byggnationerna. Den kommer att bli fin den där altanen, och tänk så gott kaffet kommer att smaka när vi sitter på den här framöver. "Altankaffe" har jag smakat tidigare, med "altanbullar" mums! Längtar...
 
NORAH - sommartjejen.
 
Robban med ett av sina projekt: altanbygget. Jag skall klippa det blågula
bandet på premiärdagen. Sedan sedan skall vi skåla i altankaffe (med bubblor).
 
-----------------------------------------------------------------------------
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0