Farsan sommaren 1977

 
John, min pappa, vid Tempoparkeringen vid Sundsgatan.
I bakgrunden ses IC-stationen som fortfarande fanns kvar,
men som idag är ett minne blott. Till höger mejeriet, som också
har skattat åt förgängelsen.
 
Pappa i närbild.
 
Sommaren 1977 kom Cirkus Scott till stan. Man anlände till
järnvägsstationen, och fraktade sedan elefanter, hästar m.m.
genom centrala stan, på väg mot Norrstrandsbadet, där det stora
cirkustältet fanns på plats. Till vänster på staketet ses min pappa
iakttaga hästtransporten.
 
Här passerar hästarna Sundsgatan.
 
Här har jag placerat mig med ryggen mot mejeribyggnaden,
och blickar ner mot Västergatan. Längst bort ses siluetten av
Cementa belägen vid Piteå hamn. Cementa är idag också borta.
 
En djurskötare med sin elefant på väg mot Norrstrandsbadet.
 
"Får jag be, om största möjliga tysssssssssstnad...!"
 
Henning, min f d svåger, stod parkerad efter vägen med Gerd och
Mathias i sällskap.
 
---------------------------------------------------------------------------------------
Samtliga bilder är hämtade ur den smalfilm jag gjorde den här
aktuella dagen. Sommaren -77. /Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0